Próbki za darmo — czy istnieje uniwersalny sposób, by je otrzymać? Które firmy dają dostęp do darmowych testerów i jak je zdobyć? Czy to prawda, że czasem można je znaleźć w oficjalnych punktach handlowych dystrybutora? Sprawdźmy!
Dlaczego warto korzystać z darmowych próbek?
Próbki to świetny sposób dla nowych firm na przetestowanie dostępnych na rynku produktów bez wydawania pieniędzy. Próbki mogą być również dobrym sposobem na przetestowanie nowych pomysłów przez większe firmy – na przykład w sytuacji, gdy te dopiero planują rynkową ekspansję i analizują ofertę konkurencji.
Jak zdobyć darmowe produkty?
Jest kilka sposobów, aby to zrobić, w zależności od lokalizacji i firmy, od której chcesz pobrać próbki. Jeśli firma, od której chcesz otrzymać próbkę, ma siedzibę w pobliżu, sprawdź jej nazwę i adres w Google. Możesz skontaktować się z działem obsługi klienta w firmie lub, jeśli jesteś gotów zapłacić za wysyłkę, możesz zapytać sprzedawcę w firmie, czy w zamian za opłacenie kosztów nadania, dostaniesz darmowe sample w interesującej Cię liczbie. Jeśli w pobliżu dystrybutora znajduje się sklep stacjonarny, można skontaktować się z tą firmą i zapytać, czy otrzymamy próbki na miejscu.
Jest kilka sposobów na otrzymanie darmowych testerów. Możesz wejść na stronę producenta i poszukać napisu „darmowa próbka” lub „darmowy prezent przy zakupie”. Jeśli nie widzisz takiej adnotacji, wyślij e-mail lub zadzwoń do działu obsługi klienta i zapytaj o taką możliwość.
Niektóre firmy przekazują darmowe próbki osobom, które znają, lub rozdają je jako nagrody w konkursach lub losowaniach. Możesz też spróbować wysłać do firmy wiadomość e-mail lub skontaktować się z nią w mediach społecznościowych. To metoda, która często sprawdza się w branży kosmetyków. Atutem będzie też możliwość zgłoszenia się do konkursu i przetestowania wybranego zapachu w zamian za prawo jego zachowania.
Nie brakuje też akcji, które są kierowane do recenzentów działających na przykład na YouTube czy TikToku. Kosmetyki do testowania, które należy zarekomendować w swoich materiałach wideo to dość popularny model prowadzenia biznesu. Pamiętajmy tylko, by takie oferty oznaczyć jako sponsorowane lub polecane, by nie wprowadzać odbiorców w błąd!
Próbki (darmowe produkty) – podsumowanie
Firmy prawie zawsze rozdają jakieś darmowe próbki — jeśli nie dla nowych klientów, to z innych powodów, takich jak wysyłanie próbek przedprodukcyjnych do kluczowych liderów opinii lub rozdawanie próbek hurtownikom, którzy z kolei przekazują je detalistom. Zdobywanie darmowych próbek produktów może być trudne, ale zdecydowanie warto spróbować!